Dokumenty
Przed dokonaniem czynności notarialnej strony winny dostarczyć notariuszowi oryginały dokumentów niezbędnych do jej sporządzenia, a także udzielić wszelkich informacji mających znaczenie dla dokonania czynności.
Lista wymaganych dokumentów zostanie ustalona indywidualnie po zapoznaniu się z konkretną sprawą. W celu ich określenia prosimy Państwa o kontakt z Kancelarią.
Czynności
Notariusz dokonuje następujących czynności:
- sporządza akty notarialne (w tym umowy przedwstępne sprzedaży, umowy sprzedaży nieruchomości (lokali stanowiących odrębne nieruchomości, nieruchomości gruntowych), spółdzielczych własnościowych praw do lokali, prawa użytkowania wieczystego, oświadczenia o ustanowieniu tytułów egzekucyjnych, w tym z najmu okazjonalnego, umowy darowizny, umowy zamiany, umowy deweloperskie, umowy zobowiązujące sprzedaży, umowy sprzedaży/przeniesienia własności w wykonaniu umów deweloperskich lub umów zobowiązujących sprzedaży, umowy o dożywocie, dział spadku, zniesienie współwłasności, podział majątku wspólnego, umowy majątkowe małżeńskie, umowy spółek, oświadczenia o ustanowieniu hipoteki, służebności, testamenty, umowy pożyczki, pełnomocnictwa, oświadczenia o odrzuceniu/przyjęciu spadku, oświadczenia o objęciu udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością);
- sporządza akty poświadczenia dziedziczenia;
- podejmuje czynności dotyczące europejskiego poświadczenia spadkowego;
- podejmuje czynności związane z zarządem sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej;
- sporządza poświadczenia (podpisów, w tym pod umowami zbycia przedsiębiorstwa czy zbycia udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością, pozostawania przy życiu lub w określonym miejscu, poświadczenie zgodności odpisu z okazanym dokumentem);
- spisuje protokoły (zgromadzeń wspólników spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, walnych zgromadzeń spółek akcyjnych, zgromadzeń wspólników spółek osobowych, protokoły z zebrań wspólnot mieszkaniowych, protokoły z wglądu na stronę internetową, z treści SMS-a);
- sporządza protesty weksli i czeków;
- przyjmuje na przechowanie pieniądze, papiery wartościowe, dokumenty, dane na informatycznym nośniku danych, o którym mowa w przepisach o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
- sporządza wypisy, odpisy i wyciągi dokumentów;
- sporządza, na żądanie stron, projekty aktów, oświadczeń i innych dokumentów;
- składa wnioski o wpis w księdze wieczystej wraz z dokumentami stanowiącymi podstawę wpisu w księdze wieczystej;
- sporządza inne czynności wynikające z odrębnych przepisów.